חזרה

בבית החולים רפאל: שמים את המטופל במרכז

בית החולים מציב רף חדש לטיפול רפואי ומעניק למטופלים את התנאים הטובים והאופטימליים לתהליך ההחלמה

בית החולים רפאל הוא בית חולים כירורגי אלקטיבי, המציע מגוון טיפולים רחב ומבוסס על חדשנות טכנולוגית ושירות הוליסטי ייחודי. בית החולים תוכנן בהתאם לתקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר בעולם הרפואה, ומציג גם תפיסה כוללת של יצירת תנאי אשפוז אופטימליים למטופל. החוויה של הכניסה לרפאל לא מזכירה ביקור בבית חולים, אלא דומה יותר להתארחות במלון בוטיק מפנק. עם לאונג' כניסה מפואר, גינות ירק מרווחות, יצירות אמנות ואזורי הסבה מזמינים. "בית החולים רפאל בוחר לראות במטופל את המרכז, וליצור עבורו את האווירה הטובה ביותר לאשפוז קל והחלמה מהירה", אומר רון משה, מנכ"ל בית החולים.

מתחייבים לעמוד בחזית החדשנות הטכנולוגית, המקצוענות הרפואית וחווית השירות למטופלים

טכנולוגיות מתקדמות בשירות הרפואה

"כשהתחלנו בהקמת בית החולים, היה ברור שאנחנו רוצים ליישם חדשנות עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר", מסביר משה. לכן נבנה בית החולים בשיתוף פעולה עם מומחים מרחבי העולם, שיצרו מבנה ייחודי בסטנדרטים בינלאומיים. "המערך הטיפולי בבית החולים רפאל, תוכנן בהקפדה מתוך חשיבה על מניעת זיהומים", מסביר משה, "עם קירות אנטיספטיים והקפדה על אפס זיהומים בחדרי הניתוח והאשפוז". רפאל מצויד גם בחוד החנית של הטכנולוגיות הרפואיות המתקדמות ביותר, דוגמת מערכות ניווט, דימות ורובוטיקה. "אנחנו משתמשים במערכות הרובוטיות החדשניות ביותר, דוגמת רובוט דה וינצ'י לניתוחים כירורגיים, ורובוט מאקו שמבצע החלפת מפרק, והוא היחיד מסוגו בארץ". בבית החולים רפאל מבצעים מגוון הליכים בתחומי הכירורגיה, אורתופדיה, אף אוזן גרון, אורולוגיה, גניקולוגיה, המרכז לבריאות האישה ועוד. "התפיסה שלנו ברפאל היא לתת את הטיפול הטוב ביותר עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר", אומר ד"ר ציון זיבלי, המנהל הרפואי של בית החולים, "תנאים אלו מאפשרים לנו להעניק למטופלים את התנאים האופטימליים ואת התוצאות הרפואיות הטובות ביותר".

חדרי הניתוח של בית החולים רפאל מציגים חדשנות טכנולוגית. צילום: עמית גרון


מעטפת שירותים ייחודית

החדשנות לא מסתיימת בשירותים הרפואיים, אלא מהווה חלק מגישה רחבה ששמה את המטופל במרכז. מתוך ההבנה שלסביבה הטיפולית יש משקל מכריע ביעילות הטיפול, הושקעה מחשבה גם ביצירת תנאי אשפוז שאינם מוכרים למטופל הישראלי. "בית החולים מעוצב באופן ייחודי שיוצר אווירה נעימה הן עבור המטופל והן עבור המבקרים ובני המשפחה", מסביר משה, "ולכן על העיצוב אחראים שני אדריכלים: האחד מתמחה בבניית בתי חולים והשני הוא אדריכל שעוסק בעיצוב בתי מלון ולאונג'ים ". במקביל לחדרי ניתוח מהמתקדמים בעולם, חדרי האשפוז של רפאל מזמינים, רחבי ידיים ומצויידים במגוון שירותים כמו מערכות מולטימדיה, מוזיקה ותאורה המייצרת אווירה נינוחה. "היה לנו חשוב לשנות את התפיסה של אנשים לגבי אוכל של בתי חולים", אומר משה, "ולכן אחת ההחלטות הראשונות הייתה לקחת שפית in house, שאחראית להכנת תפריט השף של המטופלים שנבנה בהתאמה מלאה עם תזונאית בית החולים". מתוך כוונה ליצור מעטפת שירותים מלאה, מצוות לכל מטופל גם מנהל/ת שירות אישית שמלווה אותו לאורך כל התהליך. "הדגש שלנו ברפאל הוא להפחית את החשש של המטופל ומלוויו למינימום", אומר משה, "לכן הקפדנו לייצר אווירה מזמינה ונעימה, וגם לוודא שיהיה תמיד מישהו לפנות אליו. בין אם מדובר בצוות הרפואי או במנהלת התיק האישית".

לובי הכניסה של בית החולים. צילום: עמית גרון

לאונג' ההסבה למטופלים ומלווים. צילום: עמית גרון.

הכל מתחיל מהצוות הרפואי

כמובן שאף שירות רפואי אינו שלם ללא צוות רפואי מנצח. בית החולים רפאל הרכיב את הצוות הרפואי המקצועי והטוב ביותר. "עשינו בחירה לקבץ אלינו את מגוון הרופאים הבכירים והטובים ביותר בארץ, ואת הצוות הרפואי המקצועי ביותר", מסביר ד"ר זיבלי. "אני שמח לציין שהיחס בין האחיות למטופל הוא מהטובים שתוכלו למצוא בבתי חולים. אנחנו מקפידים על יחס אישי צמוד והיענות מלאה לצרכים של המטופל ובני משפחתו".
"התפיסה של לשים את המטופל במרכז היא המהות שלנו ברפאל", מדגיש משה, "אך גם הצרכים של הצוות הרפואי לא מוזנחים". 

ברפאל זוכה הצוות הרפואי למחלקה העוסקת בחווית המטפל, לצד לאונג', גינה וחדרי הסבה יעודיים לנוחות הצוות. רפאל מעמיד סטנדרטים חדשים לטיפול רפואי יעיל, יוצר מעטפת מלאה עבור המטופל ומקדם רמת שירות ייחודית בישראל ובעולם. "בסופו של דבר, אנחנו בית חולים מקצועי", מסכם ד"ר זיבלי, "והשאיפה שלנו היא להפוך למרכז המוביל במזרח התיכון".

נשמח לעמוד לשירותכם

שעות הפעילות של מרכז השירות והמידע: ימים א'-ה' בין השעות 8:00-16:30
טלפון: 03-7752000. בנוסף ניתן להשאיר פרטים בטופס יצירת הקשר באתר
ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

 

שדות המסומנים ב* הינם שדות חובה

חייגו עכשיו
  • טלפון
    03-775-2000
  • כתבו לנו
  • בקרו אותנו
    פארק עתידים, בניין מספר 3, תל אביב