חזרה

7 טיפים לבחירת בית חולים לפני ניתוח

כיום עומדת בפני המטופלים האפשרות לבחור את המרכז הרפואי בו יעברו את הפרוצדורה הרפואית. מומלץ לשאול, לבדוק ולבצע מחקר רחב ומקיף ככל הניתן על מנת לקבל החלטה מושכלת

רובנו למדנו עם השנים להיות צרכנים נבונים. אנחנו עורכים סקרי שוק מקיפים לפני רכישה או קנייה, משווים מחירים, מבקשים לקבל המלצות על אנשי מקצוע טובים בתחומם ובודקים בעצמנו את המבחר והמגוון גם ברשתות החברתיות ובקבוצות השונות ברשת ובאפליקציות. להיות צרכנים נבונים הוא לא תחום שמוגבל לרכישות של טובין או מקרקעין וכיום, כמעט בכל תחום, אנו חותרים למצוא את המענה המדויק והטוב ביותר לצורך שלנו.

בכל הנוגע לבריאותנו, על אחת כמה וכמה כשמדובר בבחירת בית חולים לפני ניתוח, יש חשיבות עצומה בקבלת ההחלטה כדי לחוות חוויית מטופל טובה ככל הניתן לפני ובמהלך האשפוז. ככל שתקבלו יותר מידע כך תגיעו לניתוח מוכנים יותר. לפניכם 7 טיפים שיכולים לסייע לכם בבחירה.

טיפ 1 - בדקו את רמת חדרי הניתוח

הצלחת הניתוח תלויה בשילוב אופטימלי בין איכות ורמה מקצועיות גבוהה של הצוותים הרפואיים לבין שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ומערכות משוכללות למניעת זיהומים.

לרמתם של חדרי הניתוח ולציוד שנמצא בהם ומשמש את המנתחים, ישנה השפעה מכריעה על חיי אדם. זו הסיבה שיש לבחור בבית חולים שבחדרי הניתוח שלו נעזרים בטכנולוגיות הנמנות על חזית הקדמה, מערכות רפואיות מתקדמות ומערכות רובוטיות, המאפשרות למנתחים למקסם את הפעולות הכירורגיות בדיוק מירבי ובכך גם להקל על תהליך ההחלמה לאחר הניתוח.

טיפ 2 - וודאו שיש מחלקה לטיפול נמרץ

בכל ניתוח, "קטן" או "גדול", קיים אלמנט מסוים של סיכון. במידה שחל סיבוך במהלך הניתוח, הימצאותה של מחלקה לטיפול נמרץ המצוידת במכשור רפואי משוכלל וצוות מיומן ומקצועי, היא הדרך להבטיח את היכולת לייצב את המטופל ו/או למנוע הדרדרות כתוצאה מהניתוח או בשל מחלה כרונית.

טיפ 3 - קבלו המלצות על איכות הצוות והרופא המרדים

יש חשיבות עצומה לכך שהצוות המטפל בחדר הניתוח יהיה מיומן, מקצועי ובעל ניסיון רב. החל מהרופא/ה המנתח/ת ולא פחות חשוב מכך – הרופא/ה המרדימ/ה אשר אחראים, בין היתר, על ההרדמה, שיכוך כאבים, שמירה וניטור של סימנים חיוניים כמו לחץ דם ונשימה של המנותח בכל שלב ושלב.

טיפ 4 - בחנו את תנאי האשפוז

התאוששות וההחלמה מיטבית מניתוח תלויות לא פעם גם בתנאי האשפוז של המטופל. כאשר הסביבה משרה אווירה נעימה, החדרים מפנקים, נקיים ונוחים, השהות בבית החולים הופכת לחוויה אחרת, טובה ונעימה יותר. ככל שהסטנדרט בחדרי האשפוז גבוה יותר, כך אתם והמבקרים שלכם תחושו ביטחון גבוה יותר.

טיפ 5 - התרשמו מהשירות והיחס האישי

רבים מהמטופלים חוששים בשלבים שונים סביב הניתוח - לפני הניתוח, במהלכו ולאחריו, בזמן השהות בבית החולים. מי שיכול להקל עליהם הוא הצוות שמקיף אותם בכל שלב ושלב. שירות אדיב ויחס אישי, חיוך, אמפתיה וזמינות של הצוותים השונים לצרכי המטופל, לצד מקצועיות ללא פשרות הם העושים את ההבדל.

בין אם מדובר באשפוז קצר טווח ובין אם מדובר באשפוז ממושך, כשמקבלים יחס נעים ותחושה של ביתיות תהיה לכך השפעה מיטיבה על ההחלמה. וודאו שבבית החולים קיימת מעטפת שירותית של אנשי מקצוע מתחומים שונים שיסייעו בליווי של המטופל ובני משפחתו בכל היבט ויהיו זמינים עבורכם לכל שאלה ובקשה.

 

טיפ 6 – בדקו ואם ניתן בקרו בבית החולים

במהלך החיים מזדמן לרוב האנשים להגיע בהזדמנויות שונות לבתי חולים שונים לשעה קלה כמבקרים במחלקות השונות. אך כשמדובר באשפוז לצורך ניתוח ולאחריו גם שהות של מספר ימים, הדגשים שלכם כמטופלים יהיו שונים משל "אורחים לרגע". לשם כך אין טוב ממראה עיניים.

נסו להגיע פיזית לבית החולים, כך שתוכלו להתרשם מהאווירה במקום, לשים לב לרמת הניקיון וממה שיש לבית החולים להציע למטופלים ולמבקרים. הזמן שתקדישו לכך לפני קבלת ההחלטה היכן לעבור את הניתוח, יכול לעשות את ההבדל בין חווית אשפוז מצוינת לחוויה פחות טובה.

טיפ 7 - בדקו את כיסוי הביטוח

במידה שעליכם לעבור פרוצדורה שאינה בסל הבריאות ואינה ניתנת בבתי חולים ציבוריים, יהיה עליכם לבחור בבית חולים פרטי. אם ברשותכם ביטוח רפואי של קופת חולים או חברת ביטוח וודאו שתנאי הביטוח שלכם מאפשרים לכם לעבור את הניתוח בבית החולים המבוקש ומה כולל הכיסוי בפוליסה.

בית החולים רפאל

בית החולים רפאל, הממוקם בפארק עתידים בתל אביב, הוא בית החולים הפרטי המתקדם בישראל, אשר בבסיס החזון העומד מאחורי הקמתו, ניצב ערך המצוינות. החתירה הבלתי-מתפשרת הזו למצוינות בכל תחום הנוגע לאיכות הטיפול ולחוויית המטופל, הפכו את רפאל לבחירה המועדפת על-ידי ציבור המטופלים והקהילה הרפואית, כאחד.

בבית החולים מבוצעים ניתוחים על ידי נבחרת של רופאים מהמובילים בישראל במגוון תחומים, במטרה להביא לציבור רפואה איכותית ומתקדמת תוך שימוש בטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. בית החולים החדיש, שהוקם בשנת 2020, מעניק למאושפזים בו תנאים נוחים במיוחד, בסטנדרטים המוכרים בעיקר מעולמות האירוח היוקרתי. המצוינות של בית החולים רפאל באה לידי ביטוי בכל אחת מהמחלקות והמכונים הפועלים בו, כמו גם בתנאי האשפוז יוצאי הדופן, באיכות השירות והיחס האישי ובמקצועיות של הצוותים השונים. לבית החולים הסכמים עם קופות החולים השונות וחברות ביטוח.

 

נשמח לעמוד לשירותכם

שעות הפעילות של מרכז השירות והמידע: ימים א'-ה' בין השעות 8:00-16:30
טלפון: 03-7752000. בנוסף ניתן להשאיר פרטים בטופס יצירת הקשר באתר
ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

 

שדות המסומנים ב* הינם שדות חובה

חייגו עכשיו
  • טלפון
    03-775-2000
  • כתבו לנו
  • בקרו אותנו
    פארק עתידים, בניין מספר 3, תל אביב