חזרה

כשחווית המטופל טובה, מה הפלא שעושים שני ניתוחים במקום אחד?

כשנאוה אברהם הייתה צריכה לעבור ניתוח להחלפת מפרק ירך היא בחרה בבית החולים רפאל. כשהייתה צריכה לעבור גם ניתוח בכף היד, היה לה ברור שהיא חוזרת לשם שוב

 "כל אדם שסובל מבעיה בריאותית מייחל לעצמו לקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר, שהרופא יהיה מומחה בתחומו ושהכול יעבור בשלום. כשהגעתי לראשונה לבית החולים רפאל זו הייתה גם המשאלה שלי, אבל שום דבר לא הכין אותי לחוויה הנהדרת שעברתי לפני האשפוז, במהלכו וגם בשבועות הארוכים של השיקום שלי בבית", אומרת נאוה אברהם בת ה-65. "בזמן הקורונה התאשפזתי בפעם הראשונה לקראת ניתוח של החלפת מפרק ירך. שנה לאחר מכן, כשהרופא שלי אמר לי שאני זקוקה לניתוח גם בכף היד – לא היה לי ספק שגם את הניתוח השני אעשה בבית חולים רפאל".

יחס אישי לכל אורך הדרך

אברהם אינה אישה צעירה, אך מדי בוקר היא מתייצבת לעבודתה בגן ילדים בעיר מגוריה עם שמחה ואור בעיניים. לפני מספר שנים היא החלה לסבול מכאבים ברגל וילדיה העירו לה על כך שהליכתה אינה איכותית. היא צלעה.

"רופאת המשפחה שלי חשבה שאולי מדובר בכאב גב שמקרין לרגליים ואני ניסיתי להמשיך בחיי כרגיל. רק כשילדיי לחצו עליי להיבדק שוב, ביקשתי לעשות צילום ואז התברר שעליי לעבור ניתוח החלפת מפרק ירך.

הבן שלי היה זה שהמליץ לי בחום על בית החולים רפאל, קבע לי תור אצל ד"ר ערן אביבי, מנתח בכיר ברפאל ומומחה בכירורגיה אורתופדית, ומכאן הכול התגלגל במהירות הבזק", ממשיכה אברהם. "כשהגענו בפעם הראשונה לבית החולים, חשבתי לרגע שזו טעות בכתובת. מה שעברה לי בראש הייתה המחשבה 'זה לא בית חולים, זה בית מלון'. אחרי שהתאוששתי מהיופי ולובי ההמתנה המפואר, פניתי לקבלה והתחושה שהייתה היא שכאילו חיכו רק לי. לא הרגשתי "חולה". מהר מאוד נוכחתי לדעת שהיחס החם והלבבי לא נגמר שם, אלא הוא המשיך לכל אורך הדרך עם האחיות, הרופאים וכל מי שהייתה לי איתו אינטראקציה".

אברהם מספרת שהמפגש עם ד"ר אביבי היה יוצא דופן ועלה על כל הציפיות שלה. הרגשתי שהוא "רואה" אותי, מקשיב, אמפתי והכי חשוב הוא לא רק אמר שיהיה בסדר, אלא הסביר לפרטי פרטים מה אני צפויה לעבור, במה זה כרוך והבטיח לי שהוא יהיה איתי שם בכל רגע. הבטיח וקיים. כשהשתחררתי להמשך שיקום בבית, הוא נתן לבעלי את מספר הטלפון האישי שלו והיה זמין עבורנו בכל שעה לכל שאלה ועצה".

ד"ר אביבי זוכר את נאוה אברהם, המטופלת העדינה שניתח, ומסביר שכל המנותחים שלו מקבלים תמיד את מספר הטלפון שלו והוא זמין עבורם תמיד. "אני רוצה שלמטופלים שנכנסים לחדר הניתוח תהיה כתובת וידעו למי לפנות גם אחרי הניתוח. אני נהנה ממה שאני עושה ורוצה לתת למטופלים שלי את היחס הטוב ביותר, לא רק המקצועי אלא גם בפן האישי".

 

להיות מצוינים בכל היבט

בית החולים רפאל הממוקם בפארק עתידים בתל אביב, פתח את שעריו בחודש מאי 2020, בימים הסוערים בהם בישראל ובעולם כולו התמודדו עם נגיף הקורונה. ההתרגשות הייתה גדולה וציפייה של חמש שנים ליום המיוחל הגיעו לשיאן.

לכל הנוגעים בדבר והעוסקים במלאכה היה ברור שהם עומדים לפני שינוי אמיתי של כל מה שידעו בישראל על בתי חולים.

כבר בשלבי התכנון של המרכז הרפואי החדשני, ניתנה תשומת לב מדוקדקת על כל פרט, כאשר מה שהנחה את האדריכלים ואת היועצים המקצועיים היה שמהותו של בית החולים מבוססת על חוויית המטופל.

התוצאה מדברת בעד עצמה: עיצוב אדריכלי מוקפד ותנאי אירוח בסטנדרטים הגבוהים ביותר, מבנים חדשניים, מרווחים ונעימים, חדרי אשפוז ברמה מלונאית המשרים אווירה רגועה ונעימה ושירות הסעדה מעולה. החללים המעוצבים לא מזכירים כלל בית חולים ונדמה שכל מי שעובר באזור מחייך בנועם.

בבית החולים עובדים רופאים מהשורה הראשונה בישראל, מובילים בתחומם, אשר נהנים גם מחדרי ניתוח מהמתקדמים בעולם, מערכות רובוטיות מתקדמות ופיתוחים הנחשבים לחזית הטכנולוגיה.

המטרה של בית החולים מיומו הראשון היא להביא את המצוינות הלכה למעשה, ולהגשים את החזון אליו הוא מחויב: לעמוד בחזית העולמית במקצוענות רפואית, חדשנות טכנולוגית וחווית שירות אישית, אנושית וכוללת, ובכך להיות הבחירה הראשונה של המטופלים, הרופאים והקהילה.

זו גם הסיבה שאחד התפקידים המרכזיים של בית החולים הוא מנהלות חווית לקוח שתפקידן בין היתר ללוות את המטופל מרגע הקבלה ולאורך כל שהותו בבית החולים, בדיקה שצרכיו נענים ושהכול מסונכרן ומתואם, על מנת להבטיח טיפול מוצלח ושביעות רצון מלאה.

 

נוסחה טובה לא מחליפים

בקיץ האחרון, לאחר חודשים בהם סבלה אברהם מכאבים בכף ידה שפגעו מאוד באיכות חייה ובתפקודה, ניסו לטפל בה בעזרת כדורים ותרופות, אך דבר לא הועיל. בנה קבע לה שוב תור בבית החולים רפאל – הפעם עם ד"ר אבידב ליברמן, מנתח בכיר, אורתופד מומחה לכירורגיה של כף היד.

"ברגע שהבנתי שעליי לעבור ניתוח בכף היד לא חשבתי פעמיים. היה לי ברור כשמש שגם הפעם אני עוברת את הפרוצדורה בבית החולים רפאל. החוויה שזכרתי מהאשפוז הראשון והטיפול המסור לו זכיתי הייתה עצומה. גם הפעם ההחלטה הוכיחה את עצמה כדבר הנכון לעשות. זכיתי ליחס של VIP ולטיפול נהדר של ד"ר ליברמן וכל אנשי הצוות שלידו, ובזכותם חזרתי לתפקוד מלא די מהר".

גם ד"ר ליברמן זוכר את המטופלת שלו נאוה אברהם. "הבחירה הראשונה שלי היא לנתח ברפאל. זהו בית חולים המעניק שירות מדהים ברמה מאוד גבוהה ומקצועית. היחס האכפתי והחם בא לידי ביטוי כמובן מול המטופלים, אך יש כאן הערכה ויחס מצוין גם לרופאים וזה חשוב לא פחות".

בחירת בית חולים – הצעד הראשון לפני הניתוח

לשאול, לבדוק, להתרשם ולקבל המלצות על בית החולים, הם השלבים הראשונים המומלצים לכל מטופל ומטופלת לעשות לפני קבלת ההחלטה היכן לעבור את הניתוח.

בבחירת בית חולים, חשוב לתת דגש על מספר נושאים שהעיקריים בהם: הרופאים ומידת המומחיות שלהם בתחום, הטכנולוגיות והאמצעים העומדים לרשותם על מנת להבטיח הצלחה, תנאי האשפוז, נוחות החדרים, מרחבי האירוח וכמובן יחס אישי ושירות ברמה גבוהה של כל הצוותים.

בשיחה עם הרופא בדקו כיצד יבוצע הניתוח ובאיזה טכנולוגיה, בקשו לקבל מידע מקיף על התהליך עצמו וכן על משך ההחלמה והאם נדרשת תקופת שיקום.

וודאו שבבית החולים יש מחלקה לטיפול נמרץ, כך שבמקרה ויהיה סיבוך במהלך הניתוח או התדרדרות מסיבה כלשהי, הצוות הרפואי יוכל לייצב את מצבכם גם בעזרת ציוד משוכלל.

זכרו, רובנו חשים אי נוחות, לחץ ומתח לפני ניתוח, אך כשבבית החולים מקבלים מעטפת מקצועית ואנושית שלמה – אין ספק שהדרך להחלמה קלה יותר.

נשמח לעמוד לשירותכם

שעות הפעילות של מרכז השירות והמידע: ימים א'-ה' בין השעות 8:00-16:30
טלפון: 03-7752000. בנוסף ניתן להשאיר פרטים בטופס יצירת הקשר באתר
ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

 

שדות המסומנים ב* הינם שדות חובה

חייגו עכשיו
  • טלפון
    03-775-2000
  • כתבו לנו
  • בקרו אותנו
    פארק עתידים, בניין מספר 3, תל אביב